ساخت اسکلت فلزی

ساخت اسکلت فلزی و همه آنچه در مورد ساخت اسکلت فلزی باید بدانیم.

ساخت اسکلت فلزی

ساخت اسکلت فلزی و همه آنچه در مورد ساخت اسکلت فلزی باید بدانیم.

ساخت اسکلت فلزی جدا شونده

ساخت اسکلت فلزی با سازه های پیچ و مهره ای

 ساخت اسکلت فلزی  با پیچ و مهره  تنها درپتروشیمی بود. اماامروزه شاهد استفاده آن در تمام ساختمان ها نیزهستیم.. در زیر به برخی از مزایای آنها  را برمیشماریم :

 باید گفت به دلایل مختلفی در کشور های صنعتی برای ساخت اسکلت فلزی از سازه های پیچ و مهره ای استفاده می شوداولین دلیل این  می باشد که سازه ها هیچ نیازی به جوشکاری ندارند و در موقعیت های دشوار می توان از آن استفاده کرد ونیز سرعت بالای اجرا در محل نصب نسبت به روش سنتی را نباید نادیده گرفت. علاوه بر موارد فوق می توان گفت، روش سنتی و جوشی ساخت اسکلت فلزی  هزینه بالایی دارد و این موضوع به دلیل استفاده از جرثقیل است.

جالب است بدانید که ساخت این سازه ها به روش مدرن و با استفاده ار پیچ و مهره از مقاومت قابل ملاحظه ای در مقایسه با اسکلت های سنتی دارد. همچنین در مواقع کمبود عرضه و افزایش قیمت تیرآهن ،نصب و ساخت اسکلت فلزی به روش جدید به دلیل اقتصادی بودن بسیار مورد توجه است.

از دیگر مزایای ساخت اسکلت  فلزی مدرن این است که سازه ها قابلیت جدا شدن دارندو در محل دیگری مجددا راه اندازی می شوند. برای پروژه هایی مانند پل و داربست های غیر دایم کاربرد دارد. همچنین در مناطق بحران زده مانند سیل و زلزله بسیار مفید است.  نکته دیگر توجه به ایمنی و پایداری سازه است. ساخت اسکلت فلزی پیچ و مهره ای به دلیل کیفیت بالا،پایداری بیشتری در برابر حوادث غیر مترقبه همچون سیل و زلزله دارد.این سازه ها همچنین مقاومت بالایی در برابر دما های بالادارند و به همین دلیل احتمال آسیب آنها کم است. بعلاوه با کمک این سازه ها ،درپرجمعیت ترین مکان ها هم می توان به هدف دلخواه رسید.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.