ساخت اسکلت فلزی

ساخت اسکلت فلزی و همه آنچه در مورد ساخت اسکلت فلزی باید بدانیم.

ساخت اسکلت فلزی

ساخت اسکلت فلزی و همه آنچه در مورد ساخت اسکلت فلزی باید بدانیم.

ساخت اسکلت فلزی جدا شونده

ساخت اسکلت فلزی با سازه های پیچ و مهره ای

 ساخت اسکلت فلزی  با پیچ و مهره  تنها درپتروشیمی بود. اماامروزه شاهد استفاده آن در تمام ساختمان ها نیزهستیم.. در زیر به برخی از مزایای آنها  را برمیشماریم :

 باید گفت به دلایل مختلفی در کشور های صنعتی برای ساخت اسکلت فلزی از سازه های پیچ و مهره ای استفاده می شوداولین دلیل این  می باشد که سازه ها هیچ نیازی به جوشکاری ندارند و در موقعیت های دشوار می توان از آن استفاده کرد ونیز سرعت بالای اجرا در محل نصب نسبت به روش سنتی را نباید نادیده گرفت. علاوه بر موارد فوق می توان گفت، روش سنتی و جوشی ساخت اسکلت فلزی  هزینه بالایی دارد و این موضوع به دلیل استفاده از جرثقیل است.

جالب است بدانید که ساخت این سازه ها به روش مدرن و با استفاده ار پیچ و مهره از مقاومت قابل ملاحظه ای در مقایسه با اسکلت های سنتی دارد. همچنین در مواقع کمبود عرضه و افزایش قیمت تیرآهن ،نصب و ساخت اسکلت فلزی به روش جدید به دلیل اقتصادی بودن بسیار مورد توجه است.

از دیگر مزایای ساخت اسکلت  فلزی مدرن این است که سازه ها قابلیت جدا شدن دارندو در محل دیگری مجددا راه اندازی می شوند. برای پروژه هایی مانند پل و داربست های غیر دایم کاربرد دارد. همچنین در مناطق بحران زده مانند سیل و زلزله بسیار مفید است.  نکته دیگر توجه به ایمنی و پایداری سازه است. ساخت اسکلت فلزی پیچ و مهره ای به دلیل کیفیت بالا،پایداری بیشتری در برابر حوادث غیر مترقبه همچون سیل و زلزله دارد.این سازه ها همچنین مقاومت بالایی در برابر دما های بالادارند و به همین دلیل احتمال آسیب آنها کم است. بعلاوه با کمک این سازه ها ،درپرجمعیت ترین مکان ها هم می توان به هدف دلخواه رسید.


ساخت اسکلت فلزی در کرج

ساخت اسکلت فلزی


ساخت اسکلت فلزی در هر منطقه  ای بستگی به وضعیت آب و هوای آنجا دارد. قطعا  ساخت اسکلت فلزی در کرج یا تهران تفاوت دارد با  ساخت اسکلت فلزی در شمال و یا مناطق دیگر..

برای ساخت اسکلت فلزیباید نیازمندی های منطقه ای و فرهنگی آن مناطق را نیزسنجید و ساخت اسکلت فلزی را متناسب با همان اقلیم در نظر گرفت. در نظر داشته باشید بسیاری از شهرستان ها بر خلاف تهران و یا ساخت اسکلت فلزی در کرج نیازمند ساخت اسکلت فلزی به صورت افقی می باشند بر خلاف تهران و یا کرج و بافت جدید ابر شهر های ایران .علاوه بر  این میزان بار ورودی بر روی سازه می تواند از عوامل تاثیر گذار بر کیفیت و مواد مصرفی دخیل در ساخت سازه می باشد. 

دنیای جدید ساخت و ساز با ساخت اسکلت فلزی

ساخت اسکلت فلزی


به دلایل مختلفی از جمله :1)عدم تناسب میان عرضه و تقاضای حوزه ی ساخت و ساز و 2) تجهیزات و سازه هایی که در شرایط خاص اقلیمی بایستی پیاده شوند 3)عدم توانایی کنترل دقیق بر روی مراحل ساخت سازه های بتنی و4) عدم اطمینان در سازه های استفاده شده، توجیح بسیار محکمی برای ساخت اسکلت فلزی ایجاد می کند.بناهایی که هسته اولیه اصلی آن ها را سازه های غول پیکر فلزی تشکیل می دهد.

 

ساخت اسکلت فلزی فوری


مراحل طراحی و ساخت اسکلت فلزی در زمان بسیار کوتاه طی می شود و برای ساخت و ساز های بلند مرتبه به دلیل زمان کاملا کوتاه و تلاش برای کاهش وزن بنا،ساخت اسکلت فلزی کاملا توجیح پذیر می باشد.
بسیاری از افراد خواهان این هستندتا  مراحل ساخت اسکلت فلزی بسیار کوتاه بوده ودر زمان کمتری سازه ی نهایی تحویل و آماده شود.از این رو ساخت اسکلت فلزی فوری  اولویت بالایی پیدا می کند.

 

سفارش ساخت اسکلت فلزی


مراحل سفارش برای ساخت اسکلت فلزی زمان بسیار کوتاهی را طلب می کند چرا که کارشناسان این امر در بانک سوله ایران شما را در کوتاه ترین زمان بر اساس مستندات و نقشه ها برای رسیدن به هدف خود هدایت خواخند کرد.تمامی سازه های تحویلی دارای نقشه و مستندات اجرایی ساخت بوده و اطمینان در ساخت اسکلت فلزی با کیفیت بالا را برای متقاضیان فراهم می سازد.چنانچه نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید ،می توانید از کارشناسان بانک سوله ایران راهنمایی بخواهید.

 

چگونگی ساخت اسکلت فلزی

ساخت اسکلت فلزی

توضیحات اجمالی و نگاهی به چگونگیساخت اسکلت فلزی ساختمان در کارخانه ها و شرکت های فعال در این زمینه.
برای ساخت برج ها، کارخانجات، سوله های فلزی، ساختمان های مسکونی بناهای دیگر از اسکلت فلزی استفاده می شود.
برای ساخت اسکلت فلزی در کارخانه ها ابزارهای خاصی لازم است و هر کارخانه ای توانایی ساخت اسکلت فلزی  رانخواهد داشت. در گام اول برای تولید کارخانه نیاز به سالن تولید مسقف دارد تا بتواند مراحل تولید را در فضایی قابل کنترل انجام دهد . باید بدانیم که سازه های فلزی ساختمانی اغلب پیچ و مهره ای و بعضادر قطعات کوچکتر جوشی هستند یعنی اتصال قطعات از طریق جوشکاری انجام می شود. ساخت اسکلت فلزی چه از نوع جوشی و یا پیچ و مهره ای بر اساس نقشه تایید شده با ورق و آهن آلات مرغوب و تعیین شده توسط مهندس محاسب در سالن سرپوشیده کارخانه شروع می شود.
در ساخـت اسکلت فلزی مـتــریال و دستـگـاه هـای جـوشـکـاری ( دستگاه جوش الکترود ، دستگاه جوش توپودری ، دستگاه جوش زیر پودری ، دستگاه جوش اتوماتیک دروازه ای ) و برشکاری ( دستگاه هوابرش ، قیچی و گیوتین ، دریل ، فرز ، …) از موارد مهمی در تعیین کیفیت و طول عمر سازه خواهند داشت. هرچه دستگاه های جوشکاری پیشرفته تر و یا ترجیحا” اتوماتیک بوده و الکترود و سیم جوش ها از برندهای معتبر و استاندارد باشد کیفیت اتصالات مقاطع بالاتر بوده و در نتیجه سازه تولیدی دارای استحکام بیشتری می باشد .پ استفاده از تست های غیر مخرب مانند RT و بازرسی های جوش تاییدی قابل قبول بر کیفیت جوشکاری مقاطع می باشد.پس از مرحله فوق اسکلت فلزی برای سندبلاست و رنگ کاری به سالن رنگ منتقل می شود تا با استفاده از رنگ مرغوب و استاندارد و دستگاه های رنگ کاری اتوماتیک ، تمامی سطوح اسکلت با دقت بالا و ضخامت رنگ استاندارد (میزان میکرون مورد تایید قسمت QC کنترل کیفیت ) رنگ کاری گردد و پس از خشک شدن رنگ ، اسکلت آماده بارگیری و حمل به محل احداث و نصب انجام می شود.
کنترل خط تولید سازه و نظارت دقیق و مهندسی شده در فرایند تولید میتواند ضامن تولید محصول نهایی با کیفیت و دارای دوام و پایداری بالا باشد. آنچه در این بخش ضروری به نظر میرسد توجه به این نکته است که حمل و نقل این سازه های فلزی خاص نیازمند دقت توجه بالا و تجهیزات خاص است چرا که عموما با وارد شدن آسیب جزئی به سازه شاهد چکش کاری های غیر اصولی در زمان نصب خواهیم بود که میتواند اثرات مخربی در کیفیت محصول داشته باشد.